AjankohtaistaDigitaalisen markkinoinnin osaajaYleinen

DIGITAALISEN MARKKINOINNIN OSAAJA – koulutusohjelma 30.1.2020 alkaen

Kirjoittaja 25.9.2019 lokakuu 9th, 2019 Ei kommentteja

Nyt sinulla on loistava mahdollisuus päivittää työkalupakkiasi! Digitaalisen markkinoinnin osaaja – koulutusohjelma soveltuu alan konkareille tai sellaiseksi tähtääville, ja se antaa käytännölliset eväät osallistujan kasvuun ja kehittymiseen. Soveltuu hyvin myös yrittäjille, jotka haluavat lisätä ymmärrystään ja osaamistaan digitaalisen markkinoinnin maailmassa.

Opiskelet nykypäivänä jo välttämättömiäkin digiviestinnän taitoja. Lähdemme liikkeelle oman itsensä tuntemisesta, tutkimme yritysbrändejä ja syvennymme digiviestintästrategioiden maailmaan. Merkittävässä roolissa on myös asiakkaan digitaalinen ostopolku, ymmärryksen syventäminen ja keinot asiakkaan saamiseksi myyntisuppiloon. Koulutusohjelmassa vahvasti mukana myös tuiki tärkeää oppia sosiaalisen median mainonnasta!

Saat työkalupakkiisi arvokkaita digiviestintätaitoja, oman alansa ammattilaisten saattelemana!

Ohjelman aikana suoritat Liiketoiminnan ammattitutkinnon, joka on Opetushallituksen virallinen tutkinto.

Tavoitteet ja hyödyt

  • ymmärrät asiakkaan digitaalisen ostopolun
  • opit digimarkkinoinnin keinoin tekemään asiakashankintaa -ja palvelua
  • parantaa vuorovaikutus-, neuvottelu- ja viestintätaitoja
  • verkostoidut kollegoidesi kanssa
  • suoritat virallisen Liiketoiminnan ammattitutkinnon myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalalta

Ohjelman sisältö

30.1.2020 Koulutuksen startti ja DiSC -analyysin tulokset (Pia Gran ja Kari Mäenpää)

  • Kaikki kehittyminen alkaa itsestä. Mitkä ovat sinulle tyypillisiä vahvuuksia ja missä kenties on itsensä kehittämisen tarvetta? Ennen koulutuksen alkua jokainen osallistuja tekee Educo ANALYTICA DiSC -henkilöanalyysin. Starttipäivällä saat 30 sivuisen raportin itsestäsi ja se kuvaa luontaisen käyttäytymistyylisi vahvuuksineen ja heikkouksineen. Mikä väri hallitsee käyttäytymistäsi; punainen, keltainen, vihreä vai sininen. Päivän jälkeen osaat myös tunnistaa neljä perustyyliä ja kohdata heidät oikealla tavalla. Päivän aluksi saat myös tutkintoinfon ja teemme kanssasi HOKSin (henkilökohtaisen osaamisen kehittymissuunnitelman).

2 / 2020 Yrityksen brändin ja identiteetin strateginen määrittely, vastuullisuus (Osku Valtonen)

  • Kaiken ytimessä on brändin oma identiteetti. Mistä se löytyy ja kuinka sitä voi etsiä? Brändin positio omalla alallaan, asiakkaiden silmissä ja yhteiskunnan mittakaavassa selviää kyllä, kunhan maltetaan pilkkoa arvot teoiksi. Lähtöruutu kaikelle tekemiselle.

3 / 2020 Viestintä- ja markkinointistrategia – digikärjellä kanavavalinnat (Osku Valtonen)

  • Ilman strategiaa viestiminen ja markkinoiminen on kuin haulikolla ampuminen pimeässä metsässä – saatat osua johonkin, mutta et tiedä varmaksi edes sitä, että onko metsästettävää ylipäätään olemassa.

4 / 2020 Markkinointisuunnitelma ja vuosikello (Osku Valtonen)

  • Hyvän strategian aisapari. Mitä, miksi, milloin ja miten? Huolella suunniteltu on helpompi toteuttaa ja teot ovat merkityksellisiä. Myynnin selkäranka.

5 / 2020 Asiakkaan digitaalinen ostopolku (Matti Koivisto)

  • Mitä tapahtuu matkalla hakukoneesta konversioon? Opi ymmärtämään potentiaalisen asiakkaan liikehdintää digitaalisessa myyntisuppilossa. Käsitteet, työkalut, mittarit.

6 / 2020 Lukijalähtöinen sisällöntuotanto (Sirke Lohtaja-Ahonen)

  • Miten saat lukijasi kiinnostumaan asiastasi, jopa innostumaan siitä? Auta lukijaa täyttämään hänen psykologiset perustarpeensa. Opit lukijalähtöisen kirjoittamisen 5+1 tärkeintä keinoa Ihmiskeskeisen viestinnän TM mallin sekä sinun ja muiden osallistujien tekstien avulla.

7 / 2020 Visuaalinen sisällöntuotanto – graafinen suunnittelu, videot ja valokuvat (Niki Pettersson)

  • Visuaalisuuden merkitys yritysviestinnässä. Brändimielikuvan vahvistaminen. Valokuvat, videot ja grafiikka tarinankerronnan tukena. Tärkeä kulmakivi visuaalisessa sisällöntuotannossa.

8 / 2020 Sähköpostimarkkinointi – MailChimp ja automaatiotyökalut (Matti Koivisto)

  • Sähköpostimarkkinointi ei ole kuollut, se muuttaa muotoaan. Uutiskirjeesi tilaaja on ykkösfani, jolle ei tarvitse myydä – tehtävänä on auttaa ja palvella. Automaatioketjuttamisen tekniikka ja suppiloajattelu.

9 / 2020 Hakukoneoptimointi ja Google-mainonta (Matti Koivisto)

  • Miten näkyä silloin, kun tarve on suurin? Vältä hakukoneoptimoinnin sudenkuopat ja pysy kaukana Googlen kakkossivusta. Maksettu näkyvyys orgaanisen hakukonepresenssin tukena.

10 / 2020 Facebook-markkinointi ja -mainonta (Matti Koivisto)

  • Väki vähenee, pidot paranee? Facebook-markkinointi on käyttäjäkadon keskellä entistäkin kustannustehokkaampaa – kunhan teet sen oikein. Facebook Business Manager ja mainonnan tekninen toteutus.

11 / 2020 Instagram-markkinointi ja -mainonta (Matti Koivisto)

  • Instagram on kasvanut selfiekirjastosta johtavaksi markkinointiportaaliksi vaikuttajapersoonien ohjaillessa massojen mielihaluja. Millä prinsiipeillä mukaan aallonharjalle? Yritystilit ja mainonta Business Managerissa.

12/ 2020 Social selling ja henkilöbrändäys somessa (LinkedIn ja Twitter) (Iiro Junnila)

  • Markkinoinnin ja myynnin tulisi tänä päivänä puhua keskenään hyvinkin tiiviisti. Mitä hyötyä on käyttää henkilökohtaisia somekanavia omassa työssä? Miten myynti voi tällä tukea markkinointia ja markkinointi tukea myyntiä? Tässä koulutuspäivässä opit lisäksi rakentamaan omaa henkilöbrändiäsi somessa.

Valmennusmenetelmät ja –materiaalit

  • DISC Vuorovaikutusanalyysi
  • pienryhmäsimulaatiot ja –harjoitukset
  • sähköinen oppimisympäristö (Educo eLearning)
  • vertaiscoaching

Kouluttajat

Ohjelman kouluttajat ovat erittäin kokeneita, oman alansa parhaita asiantuntijoita. Kaikki ohjelman kouluttajat toimivat pääasiassa vaativissa yrityskohtaisissa valmennuskokonaisuuksissa ja konsultoinneissa. Palaute kaikilla on ollut erinomaista.

Pia Gran / Educo valmennustalo
Yritysvalmentaja, Executive coach ja business coach, Brand Leader, DiSC -henkilöanalyysit

Sirke Lohtaja-Ahonen / Educo valmennustalo
FM, viestintävalmentaja, tietokirjailija, sertifioinnit: Tilannejohtaminen II, Optimaalinen, Motivaatio, DiSC®, LAP coaching, HBDI,  Palautepyörä™, lukijalähtöinen sisällöntuotanto

Iiro Junnila / Viestintäliiga
Henkilöbrändien ja somevalmennusten asiantuntija, LinkedIn ja Twitter-ammattilainen, toimitusjohtaja ja osakas Viestintäliiga Oy

Osku Valtonen / Viestintäliiga
Sosiaalisen median asiantuntija, mediapersoona, osakas Viestintäliiga Oy

Matti Koivisto / Viestintäliiga
Somemainonnan asiantuntija, viestinnän/digimarkkinoinnin tekijä, medianomi

Niki Pettersson / Viestintäliiga
Visuaalinen viestijä, graafinen suunnittelija, Art Director, medianomi

Osallistumismaksu

Koulutus on osin Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamaa ammatillista koulutusta, josta osallistuja maksaa omarahoitusosuuden 1290 € + alv. Omarahoitusosuus laskutetaan ennen koulutuksen alkua.

Koulutuspaikka

Turussa Auriga Business Centerissä, Juhana Herttuan puistokatu 21, 20100 Turku

Lisätiedot ja hakeutuminen

Ota ensimmäinen askel paremmaksi digimarkkinoijaksi ja HAKEUDU KOULUTUKSEEN TÄSTÄ.

Paikkoja on rajoitetusti.

Ohjelma toteutetaan yhteistyössä Novida ammattiopiston kanssa.

Lisätietoja ohjelmasta:
Lars Fredriksson, 044 584 0018, lars.fredriksson@educo.fi
Pia Gran, 050 527 8147, pia.gran@educo.fi

Lisätiedot tutkinnosta:
Kari Mäenpää, 050 376 1063, kari.maenpaa@novida.fi
Johanna Beilinson, 040 627 7010, johanna.beilinson@novida.fi