Käytännön johtaminen (Management Essentials)

ANNA PARAS STARTTI UUSILLE IHMISTEN JOHTAJILLE

MIKSI 60 % UUSISTA JOHTAJISTA EPÄONNISTUU?

Johtaja on kuka tahansa meistä, jolla on tilaisuus auttaa toista ihmistä onnistumaan. Siksi jokainen meistä voi osoittaa johtajuutta. Mutta joka vuosi tuhannet työntekijät saavat myös muodollisen johtajan aseman työnjohtajina, projektipäälliköinä tai tiiminvetäjinä. Siirtyminen työntekijän tai asiantuntijan roolista ihmisten johtajaksi on usein hyvin haastavaa ja jää ilman tukea.
Käytännön johtaminen (Management Essentials) valmennus antaa taidot ja ajattelutavan, joita tarvitsevat uudet ja myös kokeneemmat, mutta valmennusta vaille jääneet työnjohtajat, projektipäälliköt tai tiiminvetäjät. Ajattelutapa ja taidot auttavat heitä siirtymään yhdestä tilanteesta toiseen eli tekemään transition asiantuntijasta ihmisten johtajaksi. Toisin sanoen unohtamaan, että he tekivät ennen asiat itse ja huomaamaan, että nyt he johtavat asioita ihmisten kautta.

Uusista johtajista 60 % ALISUORIUTUU kahden ensimmäisen vuoden ajan. Hekin, jotka selviävät, kehittävät HUONOJA TAPOJA JA TOTTUMUKSIA, jotka säilyvät koko työuran. *

Uusista johtajista 85 % EI SAA MINKÄÄNLAISTA KOULUTUSTA johtajan roolin ottamiseen. *

*Corporate Executive Board; First Time Manager Survey, The Ken Blanchard Companies, 2015.

ONKO UUSI JOHTAJASI VALMIS JOHTAMAAN?

Uudet johtajat, jotka saavat jo matkansa alussa oikeat johtamistaidot, kehittyvät ajan myötä parhaiksi johtajiksi. Sellaisiksi, joissa johtajuus näkyy toisten auttamisena ja arvostamisena. He näyttävät tietä työkavereilleen uusiksi johtajiksi heidän jälkeensä ja tekevät vahvaksi koko organisaation johtamisen

ENNAKOI JA VARMISTA

Auta uutta johtajaasi ajoissa siirtymään uuteen roolinsa. Kun hän tietää, mitä häneltä odotetaan, hän pystyy oppimaan oikeita asioita ja hänen itseluottamuksensa vahvistuu johtajan roolissa ja työssä.

RAKENNA VOITTAJAJOUKKUEITA

Tarjoa uudelle johtajalle hyvä valmennus tehtäväänsä, niin hän tietää, miten hän voi tukea ja kannustaa johdettaviaan. Silloin hän saa aikaan hyviä suorituksia ja haluttuja tuloksia.

KEHITÄ TULEVAISUUDEN JOHTAJIA

Valmenna heti alussa uutta johtajaasi välttämään virheitä ja oppimaan taitoja, jotka kannattavat koko työuran ajan. Samalla vahvistat johtajuuden kulttuuria koko työyhteisössä.

MITEN AUTAT UUSIA JOHTAJIA ONNISTUMAAN?

Haluat varmasti auttaa uutta johtajaasi onnistumaan. Me voimme auttaa sinua Käytännön johtamisen valmennuksellamme.

Käytännön johtaminen perustuu maailman tunnetuimman johtamisen käsikirjan, Minuuttijohtajan, uuteen versioon The New One Minute Manager®. Käytännön johtaminen opettaa ajattelutavan, ydinkeskustelut ja vuoropuhelutaidot, joiden avulla uusi johtajasi saa nopeasti haltuun uuden roolinsa. Hän pystyy silloin kehittämään hyvät suhteet uusiin tiimiläisiinsä, jotka ovat saattaneet aiemmin olla hänen työ- tai tiimikavereitaan.

Neljä ydinkeskustelua

Neljän ydinkeskustelun malli antaa uusille johtajille viitekehyksen käydä tuloksekkaita johtamiskeskusteluita työntekijöittensä tai tiiminjäseniensä kanssa.

  • Tavoitteen asettaminen

  • Kannustaminen

  • Uudelleenohjaus

  • Yhteenveto

Vuoropuhelun neljä taitoa

Vuoropuhelun neljän taidon avulla käyt merkityksellisiä keskusteluita, jotka johtavat myönteisiin ja rakentaviin ihmissuhteisiin.

  • Kuuntele oppiaksesi
    Siirrä häiriötekijät syrjään ja keskity ymmärtämään, mitä toinen haluaa kertoa

  • Kysy oivalluksia
    Auta kysymällä toista sanoittamaan ajatuksensa ja tunteensa

  • Jaa oma näkemyksesi / Kerro oma näkemyksesi
    Jaa tietoa, jonka avulla toinen pääsee etenemään

  • Osoita luottavasi / Osoita, että luotat
    Vahvista toisen itseluottamusta ja innostusta