Asiakaskokemuksen mittaaminen
Asiakastyytyväisyyskysely, asiakastutkimus, asiakaskysely tai asiakaskokemuksen mittaaminen. Asialla on monta nimeä ja monta tapaa toteuttaa. Tarjoamme sinulle asiakaskokemuksen mittaamiseen erilaisia näkökulmia ja ratkaisuja. Vakioitujen asiakaskyselyjen lisäksi tarjoamme sinun tarpeittesi mukaan räätälöidyn kyselyn. Tarpeen ja tilanteen mukaan räätälöidyt asiakaskyselyt ja asiakastutkimukset ovat se mitä teemme asiakkaidemme kanssa kaikkein eniten.
Tyypillisesti asiakaskokemuksen mittaamisen prosessi etenee seuraavasti:
1.Tavoitteen määritteleminen
Kaikki tuloksellinen tekeminen lähtee tavoitteesta. Mikä on tavoitteesi asiakaskokemuksen mittaamisessa? Mitä tietoa haluat ja miksi? Miten aiot hyödyntää asiakaskokemuksen mittaamisella saatuja tuloksia?
2.Kyselyn rakentaminen
Tavoitteiden ja tarpeittesi perusteella rakennamme sinulle ehdotuksen parhaasta mahdollisesta käsikirjoituksesta asiakaskokemuksen mittaamiseen. Mitä ja miten asiakkailta kannattaa asioita kysyä ja mikä olisi asiakastutkimukselle laadullisesti ja kustannustehokkaasti paras toteutustapa.
3. Tutkimuksen toteutus
Toteutamme tutkimuksen sovitulla toteutustavalla sovitussa aikataulussa.
4. Tulosten raportointi, johtopäätökset sekä ehdotukset kehittämistoimenpiteistä
Raportoimme sinulle tutkimuksen tulokset selkeästi ja ytimekkäästi. Käymme kanssasi läpi asiantuntijamme tuloksista tekemät johtopäätökset ja ehdotukset tarvittavista kehittämistoimenpiteistä. Annamme sinulle johtamisen näkökulmasta vinkkejä, miten sinun kannattaa hyödyntää tulokset organisaatiosi sisällä.