Hävittyjen kauppojen ja asiakkuuksien tutkinnassa perehdytään aitoihin syihin, miksi kauppoja menetetään. Monet yritykset olettavat, että hävityt kaupat johtuvat vaikkapa kilpailijan polkemista hinnoista, vaikka oikeat syyt saattavat olla muualla. Prosessin aikana syvennytään myyjien työtapoihin ja heidän luotettavuuteen tai miellyttävyyteen asiakkaan näkökulmasta, asiakkaan ostopäätöksen motiiveihin ja kriteereihin sekä mm. myyntiprosessin sujuvuuteen. Yritys, joka tunnistaa asiakkaan tarpeet oikein, palvelee luotettavasti ja ripeästi, sekä toimittaa laatua kautta linjan häviää kauppoja vähemmän. Analyysin kautta yrityksesi saa tietoa kilpailijoiden houkuttelevista tekijöistä, oman myyntihenkilökunnan osaavuudesta ja ominaisuuksista, sekä yleisesti yrityksesi houkuttelevuudesta kilpailijoihin verrattuna.

Lue lisää myynnin ja asiakaspalvelun kehittämisen ratkaisuistaLue lisää myynnin ja asiakaspalvelun kehittämisen ratkaisuista