Myynnin ja asiakaspalvelun johtaminen
Tyypillinen tarina. Huippumyyjä palkitaan ylennyksellä myyntitiimin vetäjäksi. Mikä tekee hänestä huippumyyjän, ei tee hänestä loistavaa johtajaa. Myymisellä ja johtamisella on yllättävän vähän yhteistä. Ne ovat omia maailmoita, joissa vaaditaan myös erilaisia taitoja.
Myymisellä ja johtamisella on vähän yhteistä
58 % johtajista ei ole saanut mitään johtamiskoulutusta, kun heidät ylennettiin. Tyypillisesti uudet myyntijohtajat jatkavat toimintaansa mitä he osaavat parhaiten eli myyvät, sen sijaan, että auttaisivat tiimiään onnistumaan. Tutkimustulosten mukaan johtamisella ja varsinkin myynnin johtamisella on valtava vaikutus myyntitiimin tuloksiin. Huono johtaminen tulee kalliiksi.
Myyntijohtajan tärkeimmät taidot
1
Coaching
2
Oikea johtamistyyli
3
Rakentavat keskustelut
4
Luottamuksen rakentaminen
5
Muutoksen johtaminen
1
Tavoitteen asettaminen
2
Diagnosointi
3
Mätsäys
SLII® toimii
Se käsittelee sitä, kuinka ihmiset oppivat ja hallitsevat taitoja. Myyjä voi olla uusi roolissaan, tuskailla uuden CRM-järjestelmän kanssa tai tarvita apua kaupan päättämiseen. Haasteella ei ole väliä, koska oikean johtamistyylin valinta perustuu myyjän todelliseen tarpeeseen sekä tehtävä- tai tavoitekohtaisen osaamisen ja sitoutumisen kehittämiseen. Tämä tekee SLII®:sta poikkeuksellisen tehokkaan ja tuloksellisen tavan johtaa myyntiä.
Haluatko kuulla lisää?
"*" näyttää pakolliset kentät