Tehosta viestintää
Toimiva viestintä on yrityksen ja yhteisön elinehto. Sisäisen ja ulkoisen viestinnän tulee kantaa samaa sanomaa ja johtaa samaan suuntaan – huolimatta moniäänisyydestä, monipaikkaisuudesta ja kanavien kirjosta. Educon koulutukset, työpajat, valmennukset ja luennot takaavat yrityksesi menestyksen, torjuvat mainekriisit ja nostavat yrityksesi viestinnän pysyvästi tasolle, joka näkyy myös viivan alla. Kaiken tarvitsemasi saat kasvokkain ja verkossa. Laita työyhteisöviestintä, johtamisviestintä ja projektiviestintä kuntoon!
Tehoa työpaikan viestintään
1
Jokainen on työpaikkansa viestijä
Kulkeeko tieto, kasvaako ymmärrys, kiinnostuiko joku? Opi käyttämään työyhteisöviestinnän voimaa ja tee työpaikastasi huippupaikka!
Innostava ja havainnollinen sytykepuheenvuoro sytyttää jokaisen työntekijän ja johtajan miettimään, miten teidän työpaikallanne on tapana viestiä – ja mikä on joka ikisen rooli siinä. Mihin sisäisellä viestinnällä voi vaikuttaa ja miten sitä voi parantaa?
Mitä ja kenelle: sytykepuheenvuoro koko henkilöstölle
Kesto: 45 min
Innostava ja havainnollinen sytykepuheenvuoro sytyttää jokaisen työntekijän ja johtajan miettimään, miten teidän työpaikallanne on tapana viestiä – ja mikä on joka ikisen rooli siinä. Mihin sisäisellä viestinnällä voi vaikuttaa ja miten sitä voi parantaa?
Mitä ja kenelle: sytykepuheenvuoro koko henkilöstölle
Kesto: 45 min
2
Hallintokeskeisyydestä ihmiskeskeisyyteen
Jokainen meistä viestii työpaikallaan mutta miten? Onnistut viestinnässä, kun täytät kuulijasi ja lukijasi psykologiset tarpeet. Silloin – ja vain silloin – saat hänet kiinnostumaan asiastasi, jopa innostumaan siitä. Samalla rakennat työpaikallesi arvostavan vuoropuhelun kulttuuria.
Innostavassa sytykepuheenvuorossa tutustut Ihmiskeskeisen viestinnän malliinTM ja opit, miksi ihmiskeskeinen viestintä onnistuu ja miksi hallinto- ja minäkeskeinen viestintä epäonnistuu. Työntekijät ja johtajat pohtivat itseään työpaikkansa viestijöinä eli sitä, miten, missä, milloin ja kenelle he viestivät asiastaan – ja miten he saavat kuulijansa ja lukijansa kiinnostumaan ja innostumaan siitä.
Mitä ja kenelle: sytykepuheenvuoro koko henkilöstölle
Kesto: 45 min
Innostavassa sytykepuheenvuorossa tutustut Ihmiskeskeisen viestinnän malliinTM ja opit, miksi ihmiskeskeinen viestintä onnistuu ja miksi hallinto- ja minäkeskeinen viestintä epäonnistuu. Työntekijät ja johtajat pohtivat itseään työpaikkansa viestijöinä eli sitä, miten, missä, milloin ja kenelle he viestivät asiastaan – ja miten he saavat kuulijansa ja lukijansa kiinnostumaan ja innostumaan siitä.
Mitä ja kenelle: sytykepuheenvuoro koko henkilöstölle
Kesto: 45 min
3
Turhan tärkeys eli epävirallinen viestintä
Ilman yhteistä kulttuuria ei ole yhteisöä – ei myöskään työyhteisöä. Kasvokkaisessa kanssakäymisessä epävirallista viestintää syntyy luonnostaan kahvihuoneissa ja käytävillä, mutta sähköisissä ympäristöissä se tarvitsee tukea. Tiesitkö, että hölinällä ja hymiöillä on tärkeä tehtävä?
Nopea, napakka ja hauska johdatus siihen, mikä merkitys kissavideoilla ja hassuttelulla on, ja miten epävirallista viestintää voi tukea erityisesti sähköisissä sisäisen viestinnän kanavissa.
Mitä ja kenelle: kaikenlaisille työyhteisöille
Kesto: tietoisku 20 min / luento 45 min
Nopea, napakka ja hauska johdatus siihen, mikä merkitys kissavideoilla ja hassuttelulla on, ja miten epävirallista viestintää voi tukea erityisesti sähköisissä sisäisen viestinnän kanavissa.
Mitä ja kenelle: kaikenlaisille työyhteisöille
Kesto: tietoisku 20 min / luento 45 min
4
Paranna työpaikkasi viestintää
Sisäinen viestintä on työpaikan liimaa ja voiteluainetta – tai sementtiä, hyvässä ja pahassa. Onko teillä varaa parantaa?
Käytännönläheisessä, rivakassa työpajassa tehdään napakan johdannon jälkeen yhdessä työpaikan viestinnän tilannekatsaus ja sovitaan toimenpiteistä. Mitä kaikkea työyhteisöviestintä teillä tarkoittaa? Millainen tilanne teillä on juuri nyt: mikä toimii, mikä mättää? Mitä haluatte muuttaa ja millaisia asioita ryhdytte konkreettisesti tekemään?
Mitä ja kenelle: työpaja pienille (< 30) työyhteisöille
Kesto: 3 t
Käytännönläheisessä, rivakassa työpajassa tehdään napakan johdannon jälkeen yhdessä työpaikan viestinnän tilannekatsaus ja sovitaan toimenpiteistä. Mitä kaikkea työyhteisöviestintä teillä tarkoittaa? Millainen tilanne teillä on juuri nyt: mikä toimii, mikä mättää? Mitä haluatte muuttaa ja millaisia asioita ryhdytte konkreettisesti tekemään?
Mitä ja kenelle: työpaja pienille (< 30) työyhteisöille
Kesto: 3 t
Tehoa johtajien viestintää
1
Kehitä viestintää, laita tieto kulkemaan
Laitetaan tieto kulkemaan ja ymmärrys kasvamaan! Ovatko pullonkaulat välineissä, kanavissa vai käytännöissä? Miten yhteistyö saadaan toimimaan?
Työpajassa opit, miksi johtoryhmän kannattaa olla kiinnostunut työyhteisöviestinnästä, mihin kaikkeen se liittyy, millaisia osa-alueita siinä on ja miten sitä voi parantaa. Pohdit itseäsi roolimallina ja kehität työpaikkasi viestintää ja arvostavan vuoropuhelun kulttuuria.
Mitä ja kenelle: työpaja johtoryhmille
Kesto: 3 t
Työpajassa opit, miksi johtoryhmän kannattaa olla kiinnostunut työyhteisöviestinnästä, mihin kaikkeen se liittyy, millaisia osa-alueita siinä on ja miten sitä voi parantaa. Pohdit itseäsi roolimallina ja kehität työpaikkasi viestintää ja arvostavan vuoropuhelun kulttuuria.
Mitä ja kenelle: työpaja johtoryhmille
Kesto: 3 t
2
Innostavaa johtamisviestintää!
Miten hyvin osaat kuunnella työntekijöitäsi ja heidän tarpeitaan? Ymmärtääkö työntekijäsi, mitä sanot? Kiinnostuuko hän asiastasi? Innostuuko jopa? Kun osaat viestiä innostavasti, työntekijäsi kokee että arvostat häntä ja hänen näkemyksiään – ja autat häntä motivoitumaan.
Valmennuksessa sisäistät ihmisen kolme psykologista tarvetta ja sen, miten ne liittyvät sinuun johtajana. Opit kuuntelemaan aktiivisesti ja auttamaan työntekijöitäsi motivoitumaan tukenasi Ihmiskeskeisen viestinnän malli™. Pohdit sinulle hankalaa johtamisviestinnän tilannetta ja teet sitä koskevan toimintasuunnitelman, jonka voit viedä käytäntöön heti valmennuksen jälkeen.
Mitä ja kenelle: valmennus esihenkilöille, keskijohdolle ja ylimmälle johdolle
Kesto: 3 t
Valmennuksessa sisäistät ihmisen kolme psykologista tarvetta ja sen, miten ne liittyvät sinuun johtajana. Opit kuuntelemaan aktiivisesti ja auttamaan työntekijöitäsi motivoitumaan tukenasi Ihmiskeskeisen viestinnän malli™. Pohdit sinulle hankalaa johtamisviestinnän tilannetta ja teet sitä koskevan toimintasuunnitelman, jonka voit viedä käytäntöön heti valmennuksen jälkeen.
Mitä ja kenelle: valmennus esihenkilöille, keskijohdolle ja ylimmälle johdolle
Kesto: 3 t
3
Johtajan viestintäsparraus
Viestiä pitäisi, mutta miten ja millä ajalla ja millä tavoin? Tämän sparrauksen avulla saat kunnon eväät tulokselliseen ja itsesi näköiseen viestintään niin sisäisissä kuin ulkoisissakin kanavissa. Painopiste on kirjallisessa viestinnässä ja sähköisissä kanavissa.
Tapaamisten, kädet saveen -harjoitusten ja etätuen avulla motivoidut: tiedät kuka viestintäkanavissa olet, mitä siellä teet, miksi ja miten. Kehittämiskohteet valitaan oman tilanteesi ja kiinnostuksesi mukaan: mikä juuri sinulle on haastavinta ja tärkeintä – Twitter, LinkedIn vai työpaikan sisäinen viestintä? Miten päästä alkuun ja miten edetä?
Mitä ja kenelle: valmennus johtajille
Kesto: 6 viikkoa tai sopimuksen mukaan
Tapaamisten, kädet saveen -harjoitusten ja etätuen avulla motivoidut: tiedät kuka viestintäkanavissa olet, mitä siellä teet, miksi ja miten. Kehittämiskohteet valitaan oman tilanteesi ja kiinnostuksesi mukaan: mikä juuri sinulle on haastavinta ja tärkeintä – Twitter, LinkedIn vai työpaikan sisäinen viestintä? Miten päästä alkuun ja miten edetä?
Mitä ja kenelle: valmennus johtajille
Kesto: 6 viikkoa tai sopimuksen mukaan
Tehoa projektin viestintään
Innostavaa projektiviestintää!
Miten innostunut tiimisi on projektistasi? Miten hyvin tunnet projektisi sidosryhmät ja niiden tarpeet, toiveet, odotukset ja pelot? Kun viestit projektistasi innostavasti, saat tiimisi ja muut kohderyhmät kiinnostumaan ja innostumaan siitä.
Valmennuksessa työstät sinulle tärkeän projektin viestintää, minkä ansiosta viet uusia oppeja käytäntöön jo valmennuksen aikana. Asetat viestinnälle tavoitteet sekä opit sanoittamaan projektisi vahvuudet ja brändäämään projektisi. Analysoit projektisi sidosryhmät ja päätät, miten, missä ja milloin niiden kanssa viestit. Sisäistät ihmisen kolme psykologista tarvetta ja sen, miten ne liittyvät sinuun viestijänä. Tukenasi on Ihmiskeskeisen viestinnän malliTM.
Mitä ja kenelle: valmennus projektipäälliköille Kesto: 3 t
Valmennuksessa työstät sinulle tärkeän projektin viestintää, minkä ansiosta viet uusia oppeja käytäntöön jo valmennuksen aikana. Asetat viestinnälle tavoitteet sekä opit sanoittamaan projektisi vahvuudet ja brändäämään projektisi. Analysoit projektisi sidosryhmät ja päätät, miten, missä ja milloin niiden kanssa viestit. Sisäistät ihmisen kolme psykologista tarvetta ja sen, miten ne liittyvät sinuun viestijänä. Tukenasi on Ihmiskeskeisen viestinnän malliTM.
Mitä ja kenelle: valmennus projektipäälliköille Kesto: 3 t
Haluatko kuulla lisää viestinnän ratkaisuista?
Napakat, koko organisaatiolle suunnatut koulutukset sytyttävät viestinnän! Lähetä yhteydenottopyyntö ja asiantuntijamme on sinuun yhteydessä.
"*" näyttää pakolliset kentät